Menu Sluiten

Advanced Google Analytics Certificaat examen antwoorden 2021

Update: februari 2021

Deel deze pagina met vrienden:

Advanced Google Analytics Certificaat examen antwoorden

Advanced Google Analytics Certificaat Oplossingen

In deze cursus geeft Google je een algemene rondleiding over hoe de Analytics-tool eruitziet en werkt. Je maakt kennis met de geavanceerde analyses die de Analytics Tool voor je uitvoert en hoe je deze effectief kunt gebruiken.

Over het Advanced Google Analytics certificaat

Deze cursus zal je vertrouwd maken met de Google Analytics en leert je hoe je de tool kunt gebruiken om zakelijke doelen te bereiken. Nadat je de cursus hebt afgerond, leg je een examen af dat je vaardigheid zal testen. Wanner je slaagt voor het examen, ontvang je het certificaat.

1. Als de standaard Google Analytics-trackingcode is geïnstalleerd op pagina’s met verschillende domeinen, telt Analytics deze gebruikers en sessies afzonderlijk.

2. Hoe noemt Google Analytics een URL die gegevensparameters doorgeeft voor rapportage?

3. Wanneer stuurt de Google Analytics-trackingcode een paginaweergavetreffer naar Analytics?

4. Wanneer stuurt de Google Analytics-trackingcode een gebeurtenishit naar Analytics?

5. Wat gebruikt Google Analytics om nieuwe en terugkerende gebruikers te onderscheiden?

6. Wat gebeurt er als een gebruiker de Analytics-cookie uit zijn browser wist?

7. Standaard kan Google Analytics terugkerende gebruikers herkennen gedurende meerdere sessies vanuit verschillende browsers en apparaten.

8. Een sessie in Google Analytics verloopt standaard na hoeveel minuten?

9. Welke functie moet worden gebruikt om gegevens naar Google Analytics te verzenden vanaf een apparaat met internetverbinding, zoals een verkooppuntsysteem?

10. Voor een gebeurtenisdoel dat is gedefinieerd als het afspelen van een video: hoeveel doelconversies registreert Google Analytics als die video drie keer in dezelfde sessie wordt afgespeeld?

11. Wat zijn doeltypen in Google Analytics?

12. Als gegevens worden uitgesloten van een weergave met behulp van een filter, kunnen deze binnen dertig dagen worden hersteld.

13. Welke van deze bereiken kunnen worden gebruikt voor dimensies en statistieken?

14. Wat is de volgorde van de stappen bij het definiëren van een meetplan?

15. Wat zijn macro-conversies in een meetplan?

16. Welke functie moet worden ingesteld om gegevens van twee websites met verschillende URL’s te verzamelen met één Google Analytics-property?

17. Weergavefilters kunnen met terugwerkende kracht worden toegepast op alle gegevens die al zijn verwerkt.

18. Welk filter zou worden toegepast om gegevens van gebruikers uit de VS en Canada alleen in een weergave te zien?

19. Welke Google Analytics-functie is nodig om deze gegevens te verzamelen om gegevens in rapporten op gebruikerscategorieën te bekijken, zoals de statusniveaus Brons, Goud en Platina?

20. Wat moeten ze gemeen hebben om statistieken aan dimensies te koppelen?

21. Welk bereik zou worden toegepast om een ​​aangepaste dimensie voor lidmaatschapsstatus (d.w.z. beloningsniveau) te maken?

22. In welke rapporten kunnen aangepaste dimensies worden gebruikt?

23. Welke gegevens zijn van invloed wanneer een aangepaste dimensie actief is?

24. Welke functie zou worden gebruikt om het aantal reacties te verzamelen dat gebruikers op een webpagina hebben gepost?

25. Welke bereiken kunnen aangepaste statistieken hebben?

26. Welke vier parameters kunnen worden toegevoegd aan een gebeurtenishit voor rapportage?

27. Als een gebruiker drie keer in één sessie naar een video met het bijhouden van gebeurtenissen kijkt, hoeveel unieke gebeurtenissen worden er dan geteld?

28. Segmenten die op rapporten worden toegepast, kunnen gegevens analyseren voor welke van de volgende groepen?

29. Met welke criteria kunnen aangepaste segmenten worden gemaakt?

30. Hoeveel segmenten kunnen tegelijkertijd worden toegepast?

Aanbevolen Certificaten